De milieuaanpak van ING

ING publiceert haar milieuaanpak – een publicatie waarin wordt aangegeven hoe we omgaan met onze directe en indirecte invloed op het milieu, hoe we de risico’s verminderen en hoe we mogelijkheden creëren en benutten.

Waarom een milieuaanpak?

We zijn van mening dat klimaatverandering op dit moment een van de grootste internationale problemen is. Klimaatverandering is niet alleen van invloed op het milieu maar op de samenlevingen en economische gemeenschappen wereldwijd. Bij ING begrijpen we dat onze activiteiten van invloed zijn om de omgeving waarin we actief zijn – niet alleen direct, via onze gebouwen, IT-systemen en zakenreizen, maar ook indirect, via onze kredietportefeuille en onze inkoopprocedures.

“Daarom nemen we onze verantwoordelijk”, zegt Roel Louwhoff, chief operating officer en lid van het Bestuur Bank van ING, en verantwoordelijk voor het milieuprogramma van ING, “door doelstellingen te formuleren voor onze directe impact op het milieu en transparant te zijn over onze prestaties op dit gebied. In onze milieuaanpak geven we aan hoe wij deze doelstellingen denken te behalen en waarom wij onze voetafdruk beheersen.”

De ING Milieuaanpak geeft ook informatie over hoe we onze indirecte invloed op het milieu kunnen beheersen door middel van onze financieringsactiviteiten en door samen te werken met leveranciers.

Verantwoordelijkheid nemen voor onze directe impact op het milieu door het formuleren van doelstellingen…

De milieuaanpak van ING

Voetafdruk verminderen

ING zet zich in om de eigen ecologische voetafdruk te verminderen en werkt daarnaast nauw samen met klanten en leveranciers om de mogelijkheden te benutten die geboden worden binnen de koolstofarme economie van de toekomst.

Roep om maatregelen

De publicatie van onze Environmental Approach volgt kort op de oproep tot maatregelen op het gebied van klimaatverandering getekend door meer dan 40 CEO’s, waaronder de CEO van ING Ralph Hamers.

Meer duurzame transities

De inzet van ING om onze directe en indirecte invloed op het milieu te beheersen is nauw verbonden aan onze doelstelling om meer duurzame transities te financieren, een van de twee pijlers onder de duurzaamheidsbeleid van ING. Meer informatie over de inspanningen van ING om het aantal duurzame transities te vergroten.

Lees de volledige ING Milieuaanpak (pdf)